Kisah Mistik

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera .

        tengok tajuk dah tau kan , hari ni aku nak cite pasal "Kisah Mistik" . sebuah kisah yang amat menyeramkan kepada penduduk JOHOR BAHRU . korang penah lalu tempat ni tak ? iaitu "Kemayan City" . penah ? kalau penah , angguk kepale 3 kaki . HAHA .


         nih ! aku nak cite pasal tempat ni . sebuah shopping complex yang dah lama terbengkalai kira-kira lebih 10 tahun la . perghh ! tak macam seram pulak kan ?? kalau dah lebih 10 tahun terbengkalai , sape lagi yang duduk kat dalam shopping complex uh ? faham .. faham la ye . eee . seram ~


         HAIS , kenapa aku nak cite pasal kisah seram ni ? tiba-tiba kan ? tak de la , aku ade terbaca kat blog sorang mamat ni , name nick dia "Yul" . kat blog dia ade ceritakan pasal shopping complex ni . kebetulan , memang aku selalu jugak la lalu tempat tu . sebab , aku ingatkan kat tempat uh tak de pape . rupanya ... lepas baca blog si "Yul" ni , baru aku tau , yang tempat uh KERAS ! hiss ! sebab tu la bila aku lalu tempat uh , aku selalu tenung shopping complex uh lama-lama . dalam hati aku kata " isshh , sayangnya . kenapa la terbengkalai macam ni je" . time uh , aku tengah blurr , tak tau pape .


       
ni bahagian depan shopping complex uh , tak silap la . hee


      
sayang kan ? terbengkalai macam tu je .


     
besar la tempat ni , lebih besar dari CS kot , huhu


         tengok pic pon dah seram kan !? aku baca dalam blog "Yul" tu , ade kisah misteri tentang tempat ni , kalau korang nak tau lagi lanjut . pegi blog dia : http://www.yulsahaja.com/2011/02/kisah-mistik-di-kemayan-city-johor.html :   


         sebelum tu , baca dulu post aku ni sampai habis , baru bukak blog dia , HAHA . nih ! aku nak cite pasal pengalaman aku punya akak punya kawan . kawan akak aku kata dia penah nampak something kat shopping complex uh . nak tau dia nampak ape ? dia nampak : http://farm4.static.flickr.com/3240/2467789004_2332a7da5a.jpg :  cuba korang bukak link tu .  dia nampak bende uh malam-malam lebih kurang pukul 12 malam , lepas hantar akak aku balik rumah . dia lalu kawasan tu sorang-sorang . lepas dia nampak bende uh , dia DEMAM seminggu ! perghh , kalau aku nampak , demam SETAHUN kot ! huhu .


         memang betul la tempat tu ber"EHEM" . <--- takut nak sebut . lu pikir la sendiri .  malas aku nak cite lebih , takut korang tak percaya dengan cite aku tuh . up to korang la nak percaya ke tak . tapi tu pengalaman kawan akak aku  la . kalau nak ikutkan pengalaman aku , aku tak pernah nampak lagi la kot bende-bende macam uh . kalau aku nampak , maybe aku buat muka toya . HAHAHAHA . tapi , bende ni tak leh nak BERANI and TAKUT sangat . so , sedang-sedang la ye . ok . sampai sini je la , celoteh aku hari ni pasal "Mistik" . renung-renung kan dan selamat beramah . ;)